Technology

Independent TV Packages, Independent TV price, Independent TV Channel list and Customer care number

Independent TV has been launched with affordable plans but the service itself has received mixed reviews from customers

Independent DTH: इंडिपेंडेंट टीवी प्राइस, चैनल लिस्ट और कस्टमर केयर से जुडी जानकारी हिंदी में

Television is no longer an ‘idiot’ box as it has become smarter than ever with a bunch of TV accessories. From large screens to motion sensing to internet access, TVs have been revolutionalizing the world of entertainment often. Direct To Home or what we popularly know as DTH connection makes TV smarter by providing HD quality video and HD sounds accompanied by smart TVs which also let you record and pause you your favorite shows. Independent TV provides HEVC Technology which occupies less bandwidth with a crystal-clear and high-definition picture. The change is visible obviously. Also, IndependentTV provides features like Parental Control, Active Music Audio Video Channels, channels for kids including entertainment and education, movies, and more value-added services.  has also introduced the feature to record favorite shows or movies and which can be watched later anytime at your convenience.

A few months back, Reliance Big TV was in news for suddenly announcing its exit from the television industry. Later, they announced their comeback and changed their name to Independent TV in 2018. It is now one of Inda’s fastest growing DTH service and serves millions of happy customers.

The new set-top box comes with Independent TV branding as there is no mention of Reliance Big TV.  Independent DTH provides various HD channels in different categories like Infotainment, Entertainment, Sports, News, Movies, Kids, radio channels, etc.

In the system, options like reminders, channel list, USB, user profile and system settings can be accessed from the main menu.

Independent DTH provides HD channels, which gives a better viewing experience than normal DTH service.

Independent TV Price

The customers can enjoy the flexibility of watching their favorite channels with the experience of new-age HD television viewing. Independent TV is offering a gamut of attractive packs and offers that cater to the entertainment for all age groups in the family. Plenty of flexibility is provided to the end customer to make a choice of a plan that suits pocket and also helps him relish crispier television experience, making everything you watch more attractive.

Independent TV is available for new users with an upfront price of Rs 2,500 for the Set-top-box according to a local dealer that we talked to. Customers will get 1 year of free subscription with around 250 channels with some channels in HD in Rs 2,500 itself. So, monthly, viewers will be paying roughly Rs 208 for the first 12 months. It’s not a bad deal if you look at it this way.

Independent TV Packages

Attractive Plans

Independent DTH also provides a variety of plans as per customer needs as follows:

1. Basic Pack

  • 1-year free subscription to paid channels.
  • 5 years free subscription to free to air (FTA) channels.
  • Price: Rs. 1499

2. Bumper Pack

  • 2-year free subscription to paid channels.
  • 5 years free subscription to free to air (FTA) channels.
  • Price: Rs. 2499

3. Lifetime Pack (For New Customers)

  • 20 years free subscription to free to air (FTA) channels.
  • Free subscription for education and entertainment channels for children
  • Price: Rs. 63000 (Rs. 72000 previously).
[/one_fourth_last]

Independent TV is no longer offering Freedom 1999 (1-year validity) offer to its new customers. However, the existing customers of Freedom 1999 pack will be migrated to a more suitable Best Fit Plan based on his preference and suitability.

Cons Of Independent TV

For the service activation, one has to go to the official website and pay Rs. 500 for activation. The company claimed to provide service within 30-45 days of the booking but various customers have reported that it is taking even longer than that.

Since the company is newly launched and with so many bookings, a customer may face problems in getting proper after sale service from nearby centers.

Many customers are reporting that the service is very poor from the company’s set-top box and customer services. Also, their e-mails and customer care number are irresponsive and the team behaving irresponsibly. It is highly recommended to research well before buying the services of Independent TV as you may not get service for a long time. Also, you can refer to the latest update on the court cases, pending dues, unpaid spectrum charges on another blog of ours.

Independent TV Channel list:

Following is the channels list along with their channel numbers that you can view for free for the first year.

Independent TV channel list

How to Book Independent DTH?

  1. Go to the official website of Independent TV
  2. Click on the Customer @499.
  3. Fill the pre-booking form with correct details and submit it.
  4. Confirm your details.
  5. Select a payment option among credit card, debit card, internet banking, etc.
  6. Enter your payment details and make a payment after which you will receive a confirmation on your registered mobile number and e-mail.

Update:

TRAI has recently announced that soon the users will have to pay only for those channels that they want to watch instead of buying a package of channels. TRAI has also asked service providers to provide at least 120-130 channels for a low cost so service providers may charge Paise 70 to 90 per channel you select. The good thing about this is that you won’t have to pay for unnecessary channels anymore. This policy is likely to be implemented next year (2019).

For those who have bought the yearly package of Independent TV may get confused about what about the money they have paid already, will that be enough or there will be some return policy or not will be known only once the policy is actually implemented.

Independent TV Customer Care Number – Asia’s largest Direct to Home Entertainment Company IndependentTV

If you are facing any problem, you can reach out to Independent TV team at following:

TollFree Number: 1800-200-9001

Email ID: [email protected]

Corporate Office:
Independent TV Limited
H-67, H Block, Sector – 63, Noida
Uttar Pradesh – 201301

INDEPENDENT TV LIMITED

H Block, 1st Floor, Dhirubhai Ambani Knowledge City

Koparkhairne , 400710 Navi Mumbai (New Mumbai), India

Independent TV Twitter handle and Facebook Page

TheTelescope team is getting many complaints regarding inaction by the  Customer Care team of IndependentTV. We are sharing the Twitter handle of Independent TV where you can raise your voice

You can also log your queries on the Facebook page of IndependentTV

 https://www.facebook.com/IndependentTVLtd/

Independent TV is among the fastest growing DTH service in India and it is also considered to be the most affordable DTH service in India.

Stay tuned to The Telescope for the latest news and updates about trending stories.

Tags

202 Comments

    1. Did you try to connect to their customer support at above-given numbers? WIll try to know the whole story. If their after sale service is weak, will definitely raise the issue here.

      1. Hi I want to install independent TV in Chakan, Pune, Maharashtra, )9416689369 please tell me your company Authorize person in This area Pin Code 410501

        1. Dear Sanjay ji

          We are not authorized dealers or connected with Independent TV.You need to get in touch with Customer Care division of Independent Tv

          1. Independent tv is fraud company .My booking date was 1st October2018 and today is 18 November,2018.But ,independent tv installation is pending.Customer care provide again &again wait 7 days.7 days khatam hone k baad firse bolta he or 7 days wait kare ho jayega installation ,,7 days wait karte karte 45 days hogaya abhi v installation nehi hua mera.Independent tv fraud & company he.

      2. sir

        i am old customer 2010 of big tv chennai, i paid Rs.100 in the month of May 2018, no one is answered. what happened to BIG TV, we tried few months then again i paid 100 rupees this month there is no signa, shows 200 error now. When i asked customer care they speak ruddddddddddely and if you cannot watch tv recharge more. I said what happened to my balance , if BIG TV channels is not working refund my money. The customer care staff said, why should we refund and Now i cannot see the details you call after sometime, ( why because evenging 7 pm yesterday i called up.) There is no mannners how to handle customer and how to talk. I said am calling from chennai so transfer call to some one who speaks english, he said hw does not know english call after sometime. Whenever we call them the word they are saying” call after sometime.” BIG TV NO. 200684915456 G.MURUGAVEL CHENNAI, TAMILNADU

    2. very worst connection ..reliance people cheating indians as they told all paid channels are free for first year.but now they not provided SUN NETWORKS CHANNELS LIKE SUN TV GEMINI TV ALL sun group channels i called many times ro cuatmer care they are that only kannada will able to c u others not…whats this bull shit ? why you people cheating indians.. definitely i ll make many blogs and reach this issue to all indians and educate public to not buy this scrappy indipendent dabba tv..

    3. I have booked this on 24 oct and still didn’t get the installation when called they always say 7 days but still not installed and now even there customer care no is saying wrong no…what should be done its been pathetic and i am feeling robbed .plz if any one has any solution rply

  1. Very poor service/support. Installation completed after 6 months & now it’s not working due to Poor Signal. Raised issue 2 weeks back but no one visited yet to check the same.
    Only 6-7 HD channels which sometime works

    Buy this DTH if you money to spend & time to argue with their customer service executive.

    1. Hi Bhagwat, can you share your location where you are facing this issue, so that we can raise this issue and save other people.

      1. Location is New Delhi. I would suggest everyone to not go with Independent TV because of their support/service.
        I already wasted my money & trying to save yours.

  2. Worst service and support.
    1. Installation guy messed with the dish fixing. He dismantled the old Tata sky dish, and used couple of components from the old dish and used it in new one.
    2. When complained, cuatomer support says they are not responsible for installation, and the complaint will be responded to after a week.
    3. There are very few channels, and the picture quality is too bad

    1. Hello sir. Thank you for your valuable insights on the issue. ‘The Telescope’ has now added a special description/warning in the ‘cons’ section of the article so that no new customers considering their service take care about it.

  3. Now a days most of them having Full HD Tvs and expecting to watch clear picture. For that they are ready to pay extra cost for HD channel package also. This INDIPENDENT Dth is not providing such a facility. No option to select user required channels, even if you are ready to pay extra amout. whatever HD channels coming presently are very minimal count. Hope operator will provide facility to customer choose channel list soon. Else this the same way of Reliance DTH.
    Finally I am not satisfy with INDIPENDENT DTH.

    1. We are sorry for the inconvenience you are facing but we are not in association with that DTH service. It is an article to make people aware of the DTH service. We have added special para in the ‘cons’ section to make people aware of the poor service of the DTH service. Please contact their customer services for help.

    2. What are the bad quality and service for the independent dish TV tell me bro… Please which connection is best proveder…. Please give some suggestion….

  4. Independent tv is stop working after three days of installation.
    I made 194 calls to customer care.
    No visit of technician after complaint.
    No response of email to customer care.
    What I will do now.

    Regards
    Prashant Aggarwal
    8750935545
    Unione Residency, behrampur
    Ghaziabad, 201009

    1. We are sorry for the inconvenience you are facing but we are not in association with that DTH service. It is an article to make people aware of the DTH service. We have added special para in the ‘cons’ section to make people aware of the poor service of the DTH service. We had also mentioned earlier that customers are complaining of delay in services so one must be careful before purchasing from them. Please keep contacting their customer services for help.

  5. I have booked on 4-3-2018 till now iam not received my connection. Everytime i called to customer care they informed me wait for 7days. They are telling for 4months onwards same. So Iam informing all of you dont buy independent tv connection. This is fake. Mails also not responding. Iam sending 3000mails but no reply

      1. Dear Sushil Ji

        Thank you for your valuable insights on the issue. We are getting similar complaints from readers on our website. Keeping your feedback in light, ‘The Telescope’ has now added a special description/warning in the ‘cons’ section of the article so that no new customers considering their service do not get duped.

        Thanks

    1. Yes, sir. Now we are aware of the issues and are warning people inside the article about its poor services. We are sorry for the inconvenience you are facing. We have added special para in the ‘cons’ section to make people aware of the poor service of the DTH service. We had also mentioned earlier that customers are complaining of delay in services so one must be careful before purchasing from them. Please keep contacting their customer services for help.

    2. Dear Phanideep

      Thank you for your valuable insights on the issue. We have received similar complaints from our readers.‘The Telescope’ has now added a special description/warning in the ‘cons’ section of the article keeping your feedback in light so that no new customers considering their service take care about it. We also tried reaching out to them through all possible mean, approached parent company Reliance Communications on your behalf, but have not heard from them. In case we hear, will definitely revert to you

      Thanks

  6. How to contact customer care
    Number
    18002009001 number is not working
    If any alternate contact number please provide me
    For email also no reply
    I have interested in this DTH to purchase

    1. No other contact details are available sir. Now we are aware of the issues and are warning people inside the article about its poor services. We (The Telescope) are not in association with that DTH service. It is an article to make people aware of the DTH service. We have added special para in the ‘cons’ section to make people aware of the poor services and poor quality of the DTH. We had also mentioned earlier that customers are complaining of delay in services so one must be careful before purchasing from them. Please keep contacting their customer services for help. If you are still considering buying it, please have a look at other comments on this post and you may change your decision.

  7. How to contact customer care
    Number
    18002009001 number is not working
    If any alternate contact number please provide me
    For email also no reply
    I have interested in this DTH to purchase
    Need to contact urgently

    1. Dear Mr.Kumar

      Thank you for your valuable insights on the issue. ‘The Telescope’ has now added a special description/warning in the ‘cons’ section of the article keeping your feedback in light so that no new customers considering their service take care about it. We also tried reaching out to them through all possible means, approached parent company Reliance Communications on your behalf, but have not heard from them. In case we hear, will definitely revert to you

      Thanks

  8. I have made the payment on 30 Sep’ 18 but have not received any communication/SMS for the same. It has been more than 2 weeks. Their customer support team always ask for 48 hours for the payment confirmation acknowledgement. If they cannot even acknowledge the payment receipt, I wonder how they will provide the services.

    1. Yes, sir. Now we are aware of the issues and are warning people inside the article about its poor services. We are sorry for the inconvenience you are facing but we (The Telescope) are not in association with that DTH service. It is an article to make people aware of the DTH service. We have added special para in the ‘cons’ section to make people aware of the poor service of the DTH. We had also mentioned earlier that customers are complaining of delay in services so one must be careful before purchasing from them. Please keep contacting their customer services for help.

    2. Dear Narendra Ji

      Thank you for your valuable insights on the issue. ‘The Telescope’ has now added a special description/warning in the ‘cons’ section of the article keeping your feedback in light so that no new customers considering their service take care about it. We also tried reaching out to them through all possible mean, approached parent company Reliance Communications on your behalf, but have not heard from them. In case we hear, will definitely revert to you

      Thanks

  9. I already booked
    But still not installed
    So I need urgent because I want to go to gulf
    Please install before 10 -15 days..
    Anilkumar
    Kerala 670702

    1. Now we are aware of the issues and are warning people inside the article about its poor services. We are sorry for the inconvenience you are facing but we (The Telescope) are not in association with that DTH service. It is an article to make people aware of the DTH service. We have added special para in the ‘cons’ section to make people aware of the poor service of the DTH service. We had also mentioned earlier that customers are complaining of delay in services due to a large number of orders so one must be careful before purchasing from them. Please keep contacting their customer services for help.

    2. Dear Anil

      Thank you for your valuable insights on the issue. ‘The Telescope’ has now added a special description/warning in the ‘cons’ section of the article so that no new customers considering their service take care about it. We also tried reaching out to them through all possible mean, approached parent company Reliance Communications on your behalf, but have not heard from them. In case we hear, will definitely revert to you

      Thanks

  10. What is bullsheet…I paid my money to ddh independent TV but after 15 days installation is not done.. customer care Number is not responding…I want back my money …plz resolve my problem ..9336296155

    1. Respected sir, now we are aware of the issues and are warning people inside the article about its poor services. We are sorry for the inconvenience you are facing but we (The Telescope) are not in association with that DTH service. It is an article to make people aware of the DTH service. We have added a special paragraph in the ‘cons’ section to make people aware of the poor services and quality of the DTH service. We had also mentioned earlier that customers are complaining of delay in services due to more orders so one must be careful before purchasing from them. Please keep contacting their customer services for help.

    2. Hello sir. Thank you for your valuable insights on the issue. ‘The Telescope’ has now added a special description/warning in the ‘cons’ section of the article so that no new customers considering their service take care about it. We also tried reaching out to them as well as their parent company Reliance Communications on your behalf, but have not heard from them

  11. Worst experience ever with a consumer company.I booked one connection on 2nd Mar 2018 with reference number 12522432 and told to connect within 45 days to 60 days.I called the toll free number a number of times, more than 30 to 40 times.The answer to many were the engineer will call you within a week,4 or 5 times.They haven’t responded many times. I strongly recommend that general public not go for this type of white collor cheating… By misusing the Reliance communication name.

  12. Hi..
    I am a from soro, Balasore, odisha. Can you tell me, Is your customer care number (18002009001) is working ? I tried maximum times but not connected even one time. Bad service. Can you tell when all odia channels are coming ?

    1. Hi Rashmi

      My apologies, cannot be of any help to you since are not authorized service centers/dealers of Independent TV. We have tried to reach out the customer care with complaints from other readers as well but have not heard so far. In case we come across any updates, we will keep you posted

      Regards

      1. Hello .. This is my independent tv SL no : 510018214009479 & check it. whats going on ? How much odia channels are coming ? Only 4 odia channels are coming but our odisha 16 odia channels are continuing. All popular odia channels are not coming on your independent tv. Can you tell me when all odia channels are coming ?

  13. Hi my name vikas singhal I booked one connection of reliance big tv on 16.03.2018 . I am so happy for installed my connection thnx independent tv

  14. One of the worst worst worst customer service everrrrrr, Had a issue since last two days ,called Cus. Care more than 10 times and every time within 10 to 15 min or 2 to hours they give us a time and told me , ur issue will solve in 15 min. That 15 min will never came . Finally I called them and tell them to take this away and I don’t need this & then they said Contact ur local dealer or someone who came to fix this independent box , I’m like wowwwwww , r u serious after two days u telling me this thing , are gone out of ur mind or what ? Stupid answer , I called local dealer and he said call customer service back,,,, I’m more than [email protected]$&&@ madddddddd for this stupid , unbelievable , nasty people who doesn’t even know how to speak , how to solve their own business problems and how to handle customer . That’s not about it “ I WILL NOT STOP ONLY HERE , EAITHER THEY HAVE TO REFUND FULL MONEY OR ELSE COMPLAIN WILL BE GO DIRECTLY TO CEO OF COMPANY “ don’t take this easyyyyyyyyy , if they can’t fix it today then will be a big issue for them .

  15. Indian DTH operator Independent TV (previously known as ‘Big TV’), and backed by Reliance Communications, is losing money hand-over-fist.

    In its full-year results (to March 31st) the DTH operation’s revenues crashed 45.4 per cent and representing a nine-fold increase in losses over the previous year.

    Reliance Communications (RCom) said that the company has entered into a definitive binding agreement with Pantel Technologies and Veecon Media and Television for sale of Independent TV. Prior to the MoU with Veecon, RCom had issued a notice stating that the DTH business is being shut down from November 18th due to the expiry of its licence.

    Part of the reason for the collapse in revenues was that many broadcasters had ceased supplying their channels and programming because of missed payment of carriage fees.

    Satellite business Antrix (the commercial arm of ISRO) has taken Independent TV to court over unpaid capacity fees.

    According to data from the Ministry of Broadcasting, the DTH operator has just a 1 per cent share of the market.

  16. i have Samsung 43″ led, and we had change tata sky to Independent TV .But the quality of videos very poor, how can we improve the quality.

  17. I have made the payment on 11 march’ 18 but have not received any communication/SMS for the same. It has been more than 2 weeks. Their customer support team always ask for 48 hours for the payment confirmation .all is customercare making us fool.. because they have not proper information……my installation no..7889043384………… fraud..fraud…. very very very bad service.

  18. Sir,

    I have made online booking of your connection Rs. 1999. For freedom pack for new connection.
    But after 16 days over I have not getting new connection.
    I have received message regarding my installation will be done with 7 to 10 days.
    But I continuously follow up the matter but I have not getting proper response in your side.
    If I have not getting my connection before Sunday.
    I will go to consumer court and broadcast authorities.
    I once again requested to look into the matter and resolve the issue on priority.

    Work oder no-520494
    Customers ID-1002913943
    9711133378.
    Ashawani kumar choudhary

  19. I am Ankit Jain from Jaipur. I am really thankful for independent TV. Just only 2 days in installation.
    Thank you so much..

  20. Hi I am from gurgaon haryana I am very sad to say that no dish is reach to me how many years I wait please let me know if you want to provide me

    1. Dear Deepak

      My apologies that I cannot be of much help to you. Thetelescope.in does not provide services. It is a blogging website meant to bring to you the current affairs. You need to get in touch with Customer care, which I believe you would have done

      Regards

  21. As a citizen of indian and one of the big voices in the land surrounded by water on 3 sides. i demand due respect as citizen of india.
    Being indian Co. ..Big TV offered indian citizens 1 yr subscription for 1500/- along with HD channels in the month Jan-feb 2018.
    After 1 month of service it disappeared without any information as if there is no law in india to apprehend them. I did follow on
    customer care for all the months till october and just by chance i called again customer care in october month just to check before taking up this issue
    with TRAI / Consumer court / information broadcasting ministry. Customer care is reachable and connecting ..connected.
    What about all these months of advance money Big TV took ..who is responsible for all these problems. Is it that Big Tv thinks there is no
    law in india to apprehend them and put in jail. This is small statement .. if one were to hear. If i were to start action against these
    business practice ..then both brothers will be thrown out of india by indian public. I will not spare them even to one inch of the land in
    india.

    1. Dear Mr.Praveen
      Our readers have echoed your thoughts. We cannot help you except be a social medium where you can raise your concerns. We are nowhere connected to Independent TV, we are blogging website. Wish you all the best wishes to fight for your right

      Regards

  22. 18002009001number per call karne per jwab milta hai abhi esa koi plan nhi hai compny ne koi esi suchna nhi de hai parntu market me black chal rhi jitna marji INDEPENDENT DTH le lo

  23. I WANT TO INSTALL YOUR DTH IN MUMBAI ANDHERI EAST AREA ANYBOY CAN THEIR PLEASE CONTACT
    ME ON 7878955511 OR GIVE ME CONTACT NUMBER

  24. I have Booked Independent TV DTH on 25th october 2018 with
    Booking ID R70006725
    Service request number 588574
    Customer ID 1003536453
    and till now i did not got any product delivery and installation
    I am frustrated with customer care answer they say only one statement is to wait for 7 days every time when I call to 18002009001
    and I have mailed To [email protected] But no reply at all I Need Immediate assistance for my problem
    I need Distrubutor or service engg contact number or address of karnataka state BALLARI city 583102

  25. I have Booked Independent TV DTH on 25th october 2018 with
    Booking ID R70006725
    Service request number 588574
    Customer ID 1003536453
    and till now i did not got any product delivery and installation
    I am frustrated with customer care answer they say only one statement is to wait for 7 days every time when I call to 18002009001
    and I have mailed To [email protected] But no reply at all I Need Immediate assistance for my problem
    I need Distrubutor or service engg contact number or address of karnataka state
    Frustrated with This service if they cannot give srevice in time why are they accepting orders they can stop it
    are they playing with customers what

    1. Dear Mr. Kumar

      Cannot be of much help to you though we want to. Reason being we are only a blogging website wherein we publish the trending contents. You will have to follow up with the Independent TV guys

      Regards

        1. We tried all ways to contact Independent TV guys so that someone can resolve readers’ issues, but no response. But will keep you updated in case someone responds

          Regards

  26. Sir, your team has not arrived so far from Nov 2?

    We do not need your team’s help. Refund me and cancel the order.

    You’ve been texturing for 30 days now, now do not have to delay me?

    Cancel order and send refund..?

    I do not want such a box set box.?

    Who bothers for 30 days?

    Instantly send your reply in the email.?

    You are lying, do not you understand what your team is lying?

    How much trouble do you have to tell everyone lying?

    If you do not, then refuse, do not ask anyone,

  27. Sir, your team has not arrived so far from Nov 2?

    We do not need your team’s help. Refund me and cancel the order.

    You’ve been texturing for 30 days now, now do not have to delay me?

    Cancel order and send refund..?

    I do not want such a box set box.?

    Who bothers for 30 days?

    Instantly send your reply in the email.?

    You are lying, do not you understand what your team is lying?

    How much trouble do you have to tell everyone lying?

    If you do not, then refuse, do not ask anyone,
    Pin no. 360311 rajkot(gondal)
    MO. 8866885454

    1. Dear Vansh Sir

      I can understand your problem but I cannot be of any help because we are blogging website. Our job is to bring upto its readers trending topics.

      You will have to follow the official channel. In the meantime we will also follow up to see if any solution can be reached

      Regards

  28. कॉल लागत नाही
    सारखा बिजी लागतो तुम्ही दुसरा नंबर द्या अशी विनंती

  29. Dear Sir
    I have book online a new connection date on 26/11/2018 and advance online payment had been done (1999) . But till date no installation & no action. when we call on customer care they told us please wait only seven days. Always telling lie. Nothing action from company side and anybody is give me nodal officer number and email id. I had been given him more reminder but nothing revert from company side . I have complaint in National Consumer also (complaint number:-1059422) . After complaint National Consumer now i have received one call today (26/12/2018:-Number:-0120-6289700) he told me again please wait 10 to 15 days . What is this i am not satisfied . These word always tell me that please wait please wait 10 to 15 days.
    Complaint number :- National Consumer complaint number 1059422 (Date :- 18/12/2018)
    https://pgportal.gov.in:- Registration Number : MOIAB/E/2018/03354 (Date :- 26/12/2018)
    Note:- If company is not give me revert within 3 days . I will be file this cash in Consumer court next week regarding mental harassment and bad services and wrong commitment . I totally harassed from this company . I request you please help me regarding this . And take the right action in favor of customer and give instruction to this type of company do not do this type with customer.
    My Other details :-
    Booking details: Customer ID: 1005652886 ; Booking ID is R700016449: Booking Date: 26-11-2018; Booking Amount:-1999)
    Independent TV Limited
    C-28 & C-29 Tower A, 4th floor, Logix Cyber Park, Sector – 62, Noida Uttar Pradesh – 201301
    Call Us 1800-200-9001 [email protected]

    Thanks & Regards,

    AJAY THAKUR

    (M): +91-9910507449,

    [email protected]

    Skype ID :thakurajay001

    1. Dear Mr. Thakur

      I want to help you but I cannot as I donot promote IndependentTV.

      TheTelescope is a personal blog and the views expressed are solely the thought process of the blog owner. The blog owner is not professional but aims to provide unbiased views, conclusion or experiences on the topics or products he/she is writing. The blog does not symbolize or promote the opinions of people, institutions or organizations the blog owner is associated or representing unless stated explicitly.

      Regards

    2. So that is your problems.
      At we don’t have 1+4year FTA channels
      Pls arrange to me free FTA channels
      I booking last 10-3-2018
      ID 10007483301
      As same we go to….. Court

  30. Too bad I didnt come across this blog earlier. I would have convinced my hubby not to purchase this free plan. We Indians always fall weak at the word “free”. Even we are fooled by Independent TV. Customer care number doesn’t work and no after sales service from the company. There is no signal in the set top box for us from the past month. I advise anyone reading this, not to go for this DTH. It is not reliable.

  31. Indipendent TV DTH service is golmal company, fraud company don’t bue this DTH box iam order independent DTH box 13/12/18 given installation time is 10 to 15 days but still today not installation allready 5tims calling now company representative telling next 7 days same answer telling every time allready 35days complete,&i telling cancel my order given wrong email address very bad experience by indipendent DTH box company fraud company
    Company &

  32. Installation pending for the past 3 months. Provided setup box and antenna, but of no use. Followed up multiple times by phone and email, still no response.
    I think they simply dumped the products to customers.

    1. Dear Mr. Kumar

      Why do you not try to raise a complaint on their twitter handle? am not sure whether they will resolve, but you can give a shot

      Regards

  33. I am somashekharappa m Karnataka phone 9916209989 pin 581210 I booking on 10-03-2018 but no coming DTH equipment to my home
    We call is many times no responding
    So sorry
    No help for customer care 1800200……

  34. Sir,
    I am from Kerala I am not getting a news channel named 24, it is a FTA channel. Please do needful to get the same

  35. Pls information to me how many year coming your Dth HD and FTA channels.
    To day your equipment coming
    No information on agent

    1. We booking 10-3-2018 but. Your mistek . At we don’t have 1+4year FTA
      I don’t know please arrange 1+4year FTA
      My name somashekhar
      Phone 9916209989
      Booking ID 14516684
      Date 10-3-2018

    2. I am baking ladt yea 10-03-2018 but no add 1+4 years FTA channels . Why?
      Booking date no add in my information. Pls migration to freedom pack 1+4years fta pls information to me

  36. just now got this independent dish installed and no HD channels as per told. paid 2550=00.
    Not List of Channels provided which must be provided to the customer.
    Please add the pdf of list of channels on paid 2550=00. I want this for my retired parents.

  37. Hello ser mara HD chenal nahi chal raha Mara name Sanjay khan hai
    Address D559/A West Vinod Nagar Delhi 110092 hai
    Mobile no 9810765478

  38. I want to install independent TV dth. pls tell me to whom I contact. my home city is koraput, odisha pin no -764020

  39. I have purchased independent tv on 25 Oct 18 !! And purchaser freedom 1999 , free for one year !! But now almost 60-70% channel are not coming !! Please help !!

  40. I am from Andhra Pradesh my dth id 1005112204 my news channels were not coming from last 1 weak and so many channels were not coming actually my offer is 1 year free for all channels so please solve this problem as soon as possible… Thank you.

  41. Old Reliance big tv me channel nahi aa rahe hai.
    Aur naya set top box Abhi mol nahi pawa raha hai
    Last 2month se problem hai customers care bhi kuch
    Nahi kar pa raha hai. Kuch solution hai to batao pls.

  42. Hd , channel nahi chal rahe h,,it’s ok but tell me about next recharge plan,,,konsa pack kitne ka h ,,kaise recharge karna h,,, complete detail bato,,,,, costumer Care wale koi satisfied answer nahi dete h….

  43. Here allmost 1 month n 4 days have gone still they are telling to wait for 2-3days n 15 days to change or upgrade my bigtv please send the technician and chage it fast

  44. i have purchased independent tv on Dec 18.And purchaser freedom 1999 , free for one year !! But now 12 HD channel are not coming !! Please help..

  45. I have migrated from Videocon d2h, the dealer charged,2800rupees, for installation, but problem is there with independent DTH network, they are not responding to solve the problems, kindly contact me

  46. I had already paid 1 year subscription pack for 1 year(freedom pack), but last two months so many channels did not come. It is not fair for customer. I am very disappointed to you.

  47. Set top box update नहीं हो रहा बेकार mein time वेस्ट है और चैनल अपनी. मर्जी से चलाते है कभी कोई बंद कभी कोई. Kiyon नहीं हिंदी packsab के लिए कर दो और बाकी जो slelct ईज़ी हो सके ऐसा jogar कर do

  48. सर आपकी कंपनी ने हमारे साथ धोखा किया है जब मैंने दिसंबर 2018 में आपका न्यू कनेक्शन मैंने लिया तब हमें यह कहा गया था कि आप 12 महीने तक एचडी चैनल देख सकेंगे फिर क्या हुआ जनवरी 2019 के बाद हमारे सभी एचडी चैनल बंद कर दिए गए एक बड़ा धोखा है हम माननीय कंपनी के मैनेजर डायरेक्टर से ये अनुरोध करते हैं कि हमारा 1999 का पैकेज जिस समय हमें पैकेज में जो शामिल चैनल किए थे वह पैकेज ऑटोमेटिक बंद कर दिए गए क्या तो हमारे पैसे वापस कर दीजिए या फिर मार चैनल वापस चालू कर दीजिए यदि ऐसा नहीं होता है तो हम कंजूमर कोर्ट जाएंगे जब 2018 में मैंने ही पैकेज लिया था तब हमें यह कहा गया था आपको 12 महीने तक एचडी चैनल फ्री मिलेंगे लेकिन तुरंत 2 महीने बाद चैनल बंद कर दिए गए और ना ही आपके चैनल क्लियर आ रहे हैं कई बार कस्टमर केयर से बात करने के बाद भी इनका सॉल्यूशन नहीं निकला हम आशा करते हैं कि हमारे द्वारा दिए गए कमैंट्स पर आप जरूर गौर करेंगे यदि इस समस्या का समाधान 7 दिनों के अंदर नहीं होता है तो कंपनी के विरुद्ध हम कंजूमर कोर्ट जाएंगे हमारा रजिस्ट्रेशन नंबर 7742420242 है

    1. Hey Habib

      TheTelescope team doesnot own Independent TV, its plans and functioning. You will have to raise your voice through consumer forums or call up their Customer Care

      Regards

  49. I m suhel uddin.maine 19.12.2018.ko.indipebdent TV ka set top lagawaya tha us time companion ke agant ne kaha tha ki aap ko pure ek saal tk hd normal sare chainal dikhya jayega..lekin 2 mahine ke baad hd cortoon network utv movie aise hi kai chanal nahi abhi nhi aarahe..costmar care ko phone kiya to wo log kahte h ki apke paick me yahi chanal h..ab bataiye hm kya kare. Compani ko is tarah jhoot nhi bolna chahiye.ek saal tk koi badlaw nhi karne ka niyam tha please help.my I’d 1001025863

  50. Aap ne bauth se chanal band kr diye or app ne ek saal ka recharge kh kr dish hame provide krwaii thi ab ham middle class man h socha tha khwab pure to hote nhi chlo independet dish se dekh kr hu pure kr le par Asa sochna b Galt h na app k customer care ka number milta kbi ab btaoo kya kre conjumer court main jaye

  51. Fantastic site you have here but I was curious about if
    you knew of any community forums that cover the same topics talked about here?

    I’d really like to be a part of community where I can get comments from other experienced people that
    share the same interest. If you have any suggestions,
    please let me know. Many thanks!

  52. आपने 1999 के पैक में जितने चेनल दिखाने का वादा किया था।वो अब बंद हो गए हैं। सभी तरह की बहानेबाजी छोड़ कर यह बताइये कि क्या उन चेनलों को दोबारा चालू किया जा सकता है? या उनको चालू करने का तरीका बतायें।

    1. Santosh ji

      aapko Customer care mein baat karni padegi yaa phir aap Indepenedent TV ke Facebook aur Twitter page mein pooch sakte hain

      Regards

      1. Channel kaise activate honge aap batao customer care wale kehte hai web site me jake activate karo. per kaise kare option to batao

    2. Ye kuch ni batayenge paise mil gaye inhe ab bewkuf bana diya sabka inhone .Maine to abhi march me lagaya tha 3300 ₹ deke
      mere b channel band ho rahe hai bewkuf bana diya. sab kha gaye

      1. aap sahi keh rahe hain Narendra ji, hamaare haath mein kuchh nahin hai. hum to aapke vichaar ko rakh sakte hain.

  53. आपकी कंपनी बेबकूफ़ बनाती है।सारे ग्राहक परेशान हैं।

  54. Hamare channel b band ho rahe hai ye company paisa lootney wali company hai 1 saal ka batakar 2 mahine me hi channel band karne suru kar diye froud hai ye bahut bade

  55. Customer care wale kehte hai web site me link karo waha se activate kar lo channel ye khud activate kyo nahi karte or company wale to kar dete hai activate call karne per .Web site se kaise activate kare ho hi nahi raha hai kuch option bataye koi kaise activate karna hai

  56. सर आपकी कंपनी ने हमारे साथ धोखा किया है जब मैंने दिसंबर 2018 में आपका न्यू कनेक्शन मैंने लिया तब हमें यह कहा गया था कि आप 12 महीने तक एचडी चैनल देख सकेंगे फिर क्या हुआ जनवरी 2019 के बाद हमारे सभी एचडी चैनल बंद कर दिए गए एक बड़ा धोखा है हम माननीय कंपनी के मैनेजर डायरेक्टर से ये अनुरोध करते हैं कि हमारा 1999 का पैकेज जिस समय हमें पैकेज में जो शामिल चैनल किए थे वह पैकेज ऑटोमेटिक बंद कर दिए गए क्या तो हमारे पैसे वापस कर दीजिए या फिर मार चैनल वापस चालू कर दीजिए यदि ऐसा नहीं होता है तो हम कंजूमर कोर्ट जाएंगे जब 2018 में मैंने ही पैकेज लिया था तब हमें यह कहा गया था आपको 12 महीने तक एचडी चैनल फ्री मिलेंगे लेकिन तुरंत 2 महीने बाद चैनल बंद कर दिए गए और ना ही आपके चैनल क्लियर आ रहे हैं कई बार कस्टमर केयर से बात करने के बाद भी इनका सॉल्यूशन नहीं निकला हम आशा करते हैं कि हमारे द्वारा दिए गए कमैंट्स पर आप जरूर गौर करेंगे यदि इस समस्या का समाधान 7 दिनों के अंदर नहीं होता है तो कंपनी के विरुद्ध हम कंजूमर कोर्ट जाएंगे हमारा मोबाइल नंबर 9870211215 है कसटमर आरडी 1009640762

      1. jab aap man rahi hai ki ham logo ke sath dhoka hua hai. aap unki tarf se javab de rahi hai to es dhoke ki shikayat kaha kare yah bataeye.
        eska hal kya hai . hamare pese kase vasool ho.

  57. Jb meine independent tv lagaya tha tb bola gya tha ki ap ke 1 year tk all hd channel or sd channel continue chalenge bt after 2 month all hd channel closed & sum sd channel bhi closed kr diye gye h why . Any without information.pls solution my box no.510018321069804

  58. ID-A12965502
    Dear Sir,
    When the dish was installed in the month of September 2018 ,we were reviewing lots of channels
    as committed while installing but now lots of channels deleted by them and no body respond
    on customer care. Simply they acknowledge the complaint informing the somebody will respond
    within 24 hours. But no body takes care. So far i have complained 10 time without any result.
    Really frustrated with the services and feel trapped.
    S.N.MEHRA

  59. મે જયારે તમારી કંપની નુ સૅટપ બોકસ લીધુ તુ ત્યારે જે ચેનલ લીસ્ટ મને આપયુ હતુ અને કિધુ હતું કે તમને આ બધી ચેનલ જોવા મલશે પણ હવે તે માથી ધણી ચેનલ કાપી નાખી છે અને કસટમર કે ર મા ફોન કરી ફરિયાદ કેટલી વાર કરી પણ તે લોકો સરખો જવાબ નથી આપતા અને કહે છે કે તમારે હવે તે ચેનલ જોવી હોય તો તમારે તેના પૈસા ભરવા પડશે અને તે લોકો કહે છે કે તે લોકો એ મારા પીનકોડ ના આધાર પર થી મારું પેક બનાવી દિધુ છે હવે મરે કોઈ પણ ચેનલ જોવી હોય તો મારે તે ના પૈસા ભરવા પડશે પણ મે જયારે સૅટપ બોકસ લીધું ત્યારે મને જે ચેનલ આપવાનાં હતા પણ હવે રોજ એક ચેનલ કાપી નાખે છે અને પૈસા ભરવા ની વાત કરે છે પણ આ બધું વયાજબી નથી તો તમે મારી ફરિયાદ જલ્દી થી દૂર કરો નહીં તો મારે આગળ જે કરવું તેની તયારી કરવી પડશે અને તેના થી તમને પરેશાની થાશે તો જલ્દી થી મારી ફરિયાદ દૂર કરો મારા S/N :510018348131280 છે .

  60. i had bought independent dth in jan-2019 by end of mar 2019 many channels were missing. iam not happy with the distribution system because some on is charging less and some one is more. please look at in to the supply chain especially marketing.

  61. I have paid for the one year subscription of rs 1900 but after few days maximum Chanel has been abolished without any information. Your company has cheated me

  62. I have paid for the one year subscription of rs 1900 but after few days maximum Chanel has been abolished without any information. Your company has cheated me

    1. HiPlease check out the official tweet from Independent TV

      Dear Customer , currently all Star Channels are suspended on our network due to legal reasons.The value of the Star Pack for the suspended period will be credited to your Independent TV account.

      Delivery of… https://t.co/IGpgENkykH

    1. Please check out the official tweet from Independent TV

      Dear Customer , currently all Star Channels are suspended on our network due to legal reasons.The value of the Star Pack for the suspended period will be credited to your Independent TV account.

      Delivery of… https://t.co/IGpgENkykH

  63. No coming star channels why
    Pls rearranged that channels immediately star channi stop last 10 days
    You don’t foolish to peoples
    What do you
    You don’t care to customers you don’t help to customers

    1. Please check out the tweet from Independent TV

      Dear Customer , currently all Star Channels are suspended on our network due to legal reasons.The value of the Star Pack for the suspended period will be credited to your Independent TV account.

      Delivery of… https://t.co/IGpgENkykH

  64. I am Gulbinder Singh from Punjab. Purchased your Rs 2000/- package, lots of channels were there but after some time reducing the channels on name of updating, now stopped showing all star , discovery, national geographic and sports channels. Pl do the needful to restore the channels

  65. I buy for telugu Chennals and kids chennals first they coming after one month not coming chennals .no response from customer care .I called and called no response.i paid for 1 year pack.only 2 month’s over chennals r not coming.i am ready to recharge if required.but no response from customer care.

  66. सबसे बडी चोर कंपनी है टाटा संकाय से भी
    आप का कोल का भी जवाब नहीं दे पायेगी
    ओर कोल भी नहीं ऊटा एगो
    खराब खराब पर्सनैलिटी हो गई

  67. Guys this is fake company all channel removing one by one no rply from customer care nd all Disscusting service.
    We have to complain in trai.

  68. We purchased 2 connections for Independent tv dth service initial for 1 or 2 months it worked fine now all the channels have been removed and getting error on all channels one of the Biggest fraud DTh srvc,,tried to contact their customer care from past 3 months no response, email was sent to customer care no reply…

  69. Independent TV provided very bad service.now a day z package not showing and network buffering… kindly do the needful urgently to avoid any customer complaint.

  70. सर आपकी कंपनी ने हमारे साथ धोखा किया है जब मैंने दिसंबर 2018 में आपका न्यू कनेक्शन मैंने लिया तब हमें यह कहा गया था कि आप 12 महीने तक एचडी चैनल देख सकेंगे फिर क्या हुआ जनवरी 2019 के बाद हमारे सभी एचडी चैनल बंद कर दिए गए एक बड़ा धोखा है हम माननीय कंपनी के मैनेजर डायरेक्टर से ये अनुरोध करते हैं कि हमारा 1999 का पैकेज जिस समय हमें पैकेज में जो शामिल चैनल किए थे वह पैकेज ऑटोमेटिक बंद कर दिए गए क्या तो हमारे पैसे वापस कर दीजिए या फिर मार चैनल वापस चालू कर दीजिए यदि ऐसा नहीं होता है तो हम कंजूमर कोर्ट जाएंगे जब 2018 में मैंने ही पैकेज लिया था तब हमें यह कहा गया था आपको 12 महीने तक एचडी चैनल फ्री मिलेंगे लेकिन तुरंत 2 महीने बाद चैनल बंद कर दिए गए और ना ही आपके चैनल क्लियर आ रहे हैं कई बार कस्टमर केयर से बात करने के बाद भी इनका सॉल्यूशन नहीं निकला हम आशा करते हैं कि हमारे द्वारा दिए गए कमैंट्स पर आप जरूर गौर करेंगे

  71. I have purched independent dish last month 2500/- but after 4 days some Chanel’s block after 15day all Chanel’s pictures ruk ruk Kerry chal rahe hai ol isko proper run karol ya costumer kk payments refund and take your dish

  72. Iam perches independent 2500 1year package from Hubli all chenals r struck struck please solve problem

  73. Can anyone help me out about the independent tv …pathetic service ….channels gets stop in some sec only..customer care number doesn’t connected…please let me know where to complain about this …no reply of emails too..

  74. Bad Service,
    channels remove after one month,
    customer care toll free number not picked…………………,
    customer care team not solve the problem…

  75. Chutiya banane ki scheme hai koi bhool ke bhi mat subscribe karna, call karte to koi receive nahi karta na hi koi mail ka reply last 2 months se koi bhi channel nahi aaraha

  76. sir mera independant tv ka set up box 3months se band hi. Apke customar care valo le bola tha ki last 15 august tak aapka setup box start ho jayega or na customar care number par call lag rahe hi… Plz help me

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Back to top button
Close